Kontrollerad (vaccinerad)

Nu är jag vaccinerad mot den ”nya influensan”. Jag känner ingen som har svininfluensa, jag känner ingen som haft svininfluensa, jag känner ingen som känner någon som har svininfluensa, kort och gott så finns inte svininfluensa i MIN verklighet. Trots detta tar jag sprutan, mot något som för mig bara existerar via media. Jag är med andra ord kontrollerad? Eller så tar jag helt enkelt inga risker, varken för mig själv eller för  min familj. Man kan ju se på saken från olika perspektiv. Jag hoppas iallfall att jag slipper några biverkningar för i morgon har jag utvecklingssamtal med mina underbara elever!

over & out

vaccin

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto: CM

1 Svar to “Kontrollerad (vaccinerad)”


  1. 1 Mojjan 2009/11/12 kl. 15:50

    Bra gjort! Det finns människor som tror att om de inte äter griskött så kan de inte få svininfluensan…


Lämna en kommentar




Carl Micael